Terima Kasih Sudi 'FOLLOW' Mr.Mama

Showing posts with label Aiskrim. Show all posts
Showing posts with label Aiskrim. Show all posts

Thursday, February 24, 2011

Lagi..Lagi...& LAGIII....


Ais-Krim Goreng

Pagi2 ni orang makan roti canai ka nasi lemak ka bihun ka mee ka tapi mr.mama hentam makan aiskrim goreng...kakakaka....ketaq dari gigi sampai telinga dibuatnya. Saja nak perabih aiskrim dalam esbok, tinggai pun sikit sangat buat penuh esbok ja.... . Janji layan....... . Dah penah buat dah, nak resepi??...klik kat sini.... Sat lagi ingat baru nak buat bihun la, diet tak yah makan nasi hari nie. Masak nasi cukup2 saja untuk anak2 mr.mama. Meh tengok....Meh...


Tuesday, February 1, 2011

Ais Krim Goreng LAGI !!!...

Mr.mama hari ni badan tak berapa cantik, rasa lenguh sana...lenguh sini. Masa dok habih merekot kat atas tilam ja... . Kalau bangun pun sebab mandi ngan solat ja . N3 nie  buat semalam, petang tadi baru goreng. Dah penah buat dah kat sini... . Yang lain semua sama ja cuma perisa ja yang lain kali nie... . 




Sunday, January 16, 2011

Sejuk VS. Panas......


Assalamualaikum......
Dah sarapan ka???.... Hari minggu hari yang dianugerahkan olehNYA kepada makluk2 bumi nie mr.mama sarapan sepesel sikit...apadia?...apadia?... Aiskrim Goreng la..... . Mr.mama buh n3 nie awal2 sikit sebabnya sat lagi mr.mama n family nak keluar jalan2 buang duit...He3x, tak la macam tu...ada hal sikit nak settle.Teringin tengok ais krim goreng kat blog Lina Pg , Ina@Hana dengan K.Nor .....rasa terpanggil pulak nak mencuba, nak minta akak2 tu hantar kt mr.mama nanti en.postman makan dulu. Kolot jugak mr.mama nie coz ni 1st time mencuba, bukan saja cuba buat malah cuba makan...hehehehe.... . Selalunya tu dok dengar orang pok..pek..pok..pek saja, tp hari ni hahahha...berjaya makan dan buat. Terima kasih buat tuan2 empunya resepi, mr.mama mohon izin kopi n pes yeee... . Bagi yang belum cuba tu......Cubala jangan tak cuba. Selamat Menjamu Mata....

AISKRIM GORENG by Lina Pg
sumber: Ina@Hana
sumber: K.Nor@SecubitGaram  






Bahan-bahan:
  • 10 keping roti
  • 5 scope aiskrim (apa2 perisa)
  • Plastik ( untuk balut roti)
  • Minyak  
mr.mama guna acuan nie

    Cara-Cara:
    1. Lembabkan roti dengan air ( saya spraykan roti tu )
    2. Skopkan aiskrim ke atas roti. 
    3. Tutupkan aiskrim dgn sekeping roti lagi
    4. Tekan acuan telur yang bulat tu supaya roti terputus (Pastikan roti bercantum supaya aiskrim tidak meleleh keluar)
    5. Balut dengan plastik pembalut dan simpan dalam frezeer selama 3jam atau semalaman ( mr.mama simpan semalaman)
    6. Keluarkan dari tempat pembeku dan goreng dalam minyak yang panas hingga kuning keemasan.


    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...